EL RAONAMENT LÒGIC I
MATEMÀTIC ESTÀ MÉS PRESENT A LA VIDA QUOTIDIANA DEL QUE PENSEM, PER AIXÒ L'HEM
D'APROFITAR I POTENCIAR EL MÀXIM.
AQUÍ US COMPARTIM ALGUNES
ACTIVITATS QUE PODEU REALITZAR A CASA AMB MATERIALS SENZILLS PER FOMENTAR ELS
CONCEPTES MATEMÀTICS DES DE L’APRENENTATGE VIVENCIAL I L’EXPERIMENTACIÓ PERÒ SOBRETOT JUGANT.
AQUESTS SÓN ELS OBJECTIUS QUE PERSEGUIM (TAL I COM ELS TROBAU AL GESTIB) I DES D'ON PARTIM A L'HORA DE DONAR SENTIT A LA VIDA D'AULA.
SEGUIM JUGANT AMB LES SUMES I LES RESTES:
AQUESTS SÓN ELS OBJECTIUS QUE PERSEGUIM (TAL I COM ELS TROBAU AL GESTIB) I DES D'ON PARTIM A L'HORA DE DONAR SENTIT A LA VIDA D'AULA.
- AGRUPA, ORDENA I CLASSIFICA ELEMENTS SEGONS DIFERENTS CRITERIS.
- DISCRIMINA I COMPARA ALGUNES MAGNITUDS.
- QUANTIFICA COL·LECCIONS MITJANÇANT L’ÚS DE LA SÈRIE NUMÈRICA.
- RELACIONA CORRECTAMENT LES GRAFIES AMB LES QUANTITATS I NOMBRES QUE REPRESENTEN.
- UTILITZA CORRECTAMENT LES NOCIONS BÀSIQUES DE MESURA.
-UTILITZA LES HABILITATS LOGICAMATEMÀTIQUES PER INVESTIGAR I COMPRENDRE SITUACIONS DE LA VIDA QUOTIDIANA.
- DISCRIMINA I COMPARA ALGUNES MAGNITUDS.
- QUANTIFICA COL·LECCIONS MITJANÇANT L’ÚS DE LA SÈRIE NUMÈRICA.
- RELACIONA CORRECTAMENT LES GRAFIES AMB LES QUANTITATS I NOMBRES QUE REPRESENTEN.
- UTILITZA CORRECTAMENT LES NOCIONS BÀSIQUES DE MESURA.
-UTILITZA LES HABILITATS LOGICAMATEMÀTIQUES PER INVESTIGAR I COMPRENDRE SITUACIONS DE LA VIDA QUOTIDIANA.
SEGUIM JUGANT AMB LES SUMES I LES RESTES:
LA MÀQUINA DE CALCULAR:
SUMES + / RESTES -
PODEM CREAR AQUESTES
MÀQUINES DE CALCULAR PER SEGUIR JUGANT A SUMAR I RESTAR A PARTIR DE MATERIALS
MANIPULATIUS. A LA VEGADA AQUESTES SUMES I RESTES TAMBÉ ES PODEN REPRESENTAR AL
PAPER PERÒ ÉS IMPORTANT QUE VEGIN
D’ON SURT EL RESULTAT.
UN JOC DE DIBUIXAR MONSTRES
CONTANT EL NÚMERO DE PARTS DEL COS QUE LI HEM DE FER. AQUEST JOC EL PODEM
REALITZAR AMB UN DAU, I DIBUIXAR EL NÚMERO QUE SURTI, O AMB DOS DAUS I
SUMAR PER SABER EL NÚMERO DE HEM DE DIBUIXAR.
CLASSIFICAR ELS “CALCETINS” PER PARELLS O PER COLORS:
UNA FORMA PER A QUE ELS PETITS ENS AJUDIN A CASA JUGANT. CLASSIFICAR ELS CALCETINS (O ROBA) PER MIDES I COL·LOCAR LA SEVA EN EL SEU LLOC DE L’ARMARI.
CLASSIFICAR ELS ANIMALS DE JOGUET:
UNA ALTRA FORMA DE CLASSIFICAR QUE POT SER DIVERTIDA ÉS SEPARAR ELS ANIMALS SEGONS SI SÓN ANIMALS DE GRANJA, ANIMALS SALVATGES, ANIMALS MARINS… ENS PODEM AJUDAR DE LLIBRES O FER UNA RECERCA PER INTERNET PER VEURE A QUIN GRUP L’HEM DE POSAR. TAMBÉ PODEM DIBUIXAR UNA GRANJA, LA SELVA, LA MAR EN PAPER PER EMPRAR COM ESPAI DE CLASSIFICACIÓ, CONSTRUIR MINI MONS...
CLASSIFICAR ELEMENTS NATURALS (O ALTRES MATERIALS) PER COLORS, FORMA, MESURA, PES...
UNA ALTRA FORMA DE CLASSIFICAR QUE POT SER DIVERTIDA ÉS SEPARAR ELS ANIMALS SEGONS SI SÓN ANIMALS DE GRANJA, ANIMALS SALVATGES, ANIMALS MARINS… ENS PODEM AJUDAR DE LLIBRES O FER UNA RECERCA PER INTERNET PER VEURE A QUIN GRUP L’HEM DE POSAR. TAMBÉ PODEM DIBUIXAR UNA GRANJA, LA SELVA, LA MAR EN PAPER PER EMPRAR COM ESPAI DE CLASSIFICACIÓ, CONSTRUIR MINI MONS...
CLASSIFICAR ELEMENTS NATURALS (O ALTRES MATERIALS) PER COLORS, FORMA, MESURA, PES...
APRENDRE DE LA REALITAT DE LES FORMES GEOMÈTRIQUES:
- IDENTIFIQUEM FORMES GEOMÈTRIQUES (EL QUADRAT, EL CERCLE, EL RECTANGLE, EL ROMBE…) EN DIFERENTS OBJECTES QUE TINGUEM A CASA.
- TRIAM ALGUNS D’AQUESTS OBJECTES QUE ES PUGUIN MANIPULAR.
- AGAFAM UN PAPER GROS (O PODEM JUNTAR DOS PAPERS) I RETOLADORS.
- COPIAM LA BASE DELS OBJECTES EN EL PAPER FORMANT UN MANDALA DE DIFERENTS FORMES GEOMÈTRIQUES.
A PARTIR D’AQUESTA ACTIVITAT ELS INFANTS PODEN CERCAR I IDENTIFICAR LES FORMES GEOMÈTRIQUES EN ELS OBJECTES DEL SEU ENTORN DIARI.
ESPER QUE US AGRADIN LES IDEES! :)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada